Kinderboeken project

Project kinderboeken schrijven Werkplaats Kindergemeenschap Bilthoven

Jozua Douglas helpt onze kinderboekenschrijvers in spé op de Werkplaats Kindergemeenschap in Bilthoven met hun schrijftechniek.

Jozua is tekstschrijver, hij schrijft teksten in opdracht. Van bondige stukken voor websites (hee, dat zou de Basisuniversiteit ook wel eens kunnen gebruiken) tot folders, brochures en interviews. Hij  heeft onder andere het boek "De Kusjeskrokodil" geschreven.

Tijdens de bijeenkomsten leest ieder zijn verhaal aan de anderen voor. Dat is best spannend, kritiek krijgen is zwaar, maar heel belangrijk.

Elke schrijver heeft zijn eigen stijl. Sommige stukken zijn al best lang. Met het deskundige advies van Jozua op zak hebben ze telkens een week de tijd om hun verhaal aan te passen of uit te breiden. En een vorderingen die ze maken!

De Basisuniversiteit wacht nog even op toestemming om de verhalen hier te mogen plaatsen, dus hou deze pagina in de gaten!

Interessante links :

- Stichting Schrijvers School Samenleving