Start Roboticaproject Patioschool

Start project Robotica op de Patioschool

Op dinsdag 6 oktober 2009, startte het roboticaproject op de Patioschool De Kleine Prins in de Bilt, onder leiding van Benjamin Zitman en Elize van Es. 6 studenten van groep 8 gaan aan de slag met robots.

Joris, Laurens, Karlijn, Casper, Linde en Nienke gaan eerst de meegebrachte robots bestuderen : een hondje, een humanoïde en een spin, allemaal gemaakt met Bioloid. Ze lopen rond, klappen met hun "handen" en het hondje gaat op zijn kop staan!

Wall-E is ook van de partij, in versie 2, hieronder zie je hem samen met zijn broertje versie 1.

Daarna is het tijd om zelf een robot te gaan bouwen. Dat gebeurt met Lego Mindstorms. Samen worden de modellen gekozen, die in groepjes van twee worden gemaakt. Het is de bedoeling dat er 3 robots worden geb....wat? Ze zijn al klaar! Voordat de bijeenkomst over is hebben de drie groepjes hun robot al af en rijdt die rond, objecten en zwarte strepen vermijdend en als je in je handen klapte dan keren ze.

De volgende keer wordt er op de computer geprogrammeerd en worden er wat ingewikkelder programma's gemaakt. Wordt vervolgd......